~Fi Ayyi Ardhin Taskun Fa Hunaka DAkwatun Tubna~

Friday, July 22, 2011

Aku dan pantai (part 2)


Aku dan pantai (part 2)
Ke pulau hantu

Untuk episode kali ni..
Perjalanan yg melibatkan 6 org
Pakcik bot (ayah kwn aku) , kwn aku1, kwn aku 2 n abg nya aku n abg aku
Kami ke pulau hantu
Menaiki bot di pengkalan hadapan rumah aku
Kali ni pn aku tidak meminta izin dr mk n ayh aku..haha..xserik lg
 Selama lebih kurg 30 -45 minit perjalanan dlm bot..
Kami pn smpai la di pulau tersebut
Keadaan yg agak menakutkn
Ketibaan kami di sambut oleh seekor biawak yg turut berenang dlm sungai
Dengan bunyi2an dlm hutan…
Bot kami berlabuh perlahan2 di sertai bunyi2 haiwan yg ada dlm pulau tersebut
Sebenarnya tujuan kami pergi hanya u bjln2 smbil ayah kwn aku tu ingin melihat hasil tgkapan ketam
Sambil2 jalan2 pkcik menjala dalam laut..macam2 dpt
Ada ikan..ada udang..ikan pn mcm2 yg dpt
Kami la yg tolong lepaskn ikan yg masuk jala
Semua hasil tgkapan kami bhagikan sama rata
Sambil2 main ada antara kami mandi laut
Aku sorg je yg xmandi sebab aku takut..hehe
Banyak jugala hasil tgkapan kami untuk di bawa pulang
Ada ikan Sembilan@semilan@9 ntahla..mcm mane nk eja..
Sebijik mcm ikan keli..kalu kari sodappp
Ada ikan kitang….lebih kurg pirana..haha..sikit..duri dia bahaya…tajam.kalu kene boleh demam
Dan macam2 lg la
Bila selesai..kami semua dah penat
Muka aku pn hangus hitam di bakar cahaya matahari..haha
Tiba masa untuk pulang…
Bila je sampai rumah..mcm biasa..haha
Bersedia untuk menadah telinga n badan sekali u di rotan..hahaha
Xserik2…nakal jugak aku ni..
Ok..nnti ada episode lain lg..aku n semua family aku pergi berkelah di pulau dgn menaiki bot
Ni antara kenangan yg paling indah dlm idup aku..
Pergi berkelah di pulau dgn fmily semua ada..

Aku dan pantai (part 3)
Berkelah di pulau

No comments:

Post a Comment