~Fi Ayyi Ardhin Taskun Fa Hunaka DAkwatun Tubna~
There was an error in this gadget

Tuesday, September 18, 2012

Kenangan Terindah

Assalamualaikum wbt...

Tanggal hari ini, sudah hampir setahun Ayah dan Cik pergi ke Mekah untuk menunaikan haji. Setelah sekian lama menunggu giliran, beberapa kali buat rayuan akhirnya dapat juga di pilih untuk menunaikan rukun Islam ke5 itu..syukur Alhamdillah..

Maka berangkatlah Ayah dan Cik ke Mekah Mukarramah pada 180kt2011 (Kalau xsilap). Kami anak2 turut serta mengiringi Ayah dan Cik ke lapangan terbang di Negeri Ganu kita (lupa nama airport). Kami bermalam di Anis Resort di tempat pantai, di Kuala Terengganu. Aku memang teruja kalau dapat bermain2 di tepi pantai. Tempat kegemaran ku.

Ketika ketiadaan Ayah dan Cik, rumah aku sunyi sepi. Pernah beberapa malam aku tidur berseorangan di rumah. Pada ketika itu, aku sedang menjalani latihan industri halal di JAHEAIK. Masa berlalu dengan pantas. Hari raya Aidil Adha di sambut tanpa Ayah dan Cik tapi tetap meriah. Abe Sudin sebagai ganti menjadi juru sembelih lembu. Kami adik beradik lain turut membantu mengerjakan seekor lembu bersama2 dengan mereka yang 'berkorban'.

Tiba masa yang di tunggu2. Kami sekeluarga berkunjung semula ke Anis Resort, tapi kali ini untuk menjemput Ayah dan Cik pulang dari menunaikan haji. Hati gembira untuk melepaskan rindu bertemu semula Ayah dan Cik. Kami tiba di resort dan sempat bermain di pantai.

Mat (Abe aku) bawa bola dan kami bermain sama2 di pantai. Abe Sola, Abe Sudin, Abe Sihin, Mat, Abe Amad (Abe Ipar) plus aku dan mene (adik bongsu-tidak main tp tengok je). Maka cukup la 1 regu untuk main takraw. Kami bermain habis2 habisan petang itu.

Pada malam nya kami ke airport untuk menjemput Ayah dan Cik. Malas la nk cerita panjang2. Penat nak taip lagipun xtercapai apa yang nk di ceritakan. so, tengok gambar sudah...hehe (agak terabur)










Saturday, September 15, 2012

I am alone..again

They have mouths, so they can speak anything..
They can talk to me whatever they want to..
I...have it too, but I did not say a word..wordless,speechless
Why?  I did not know why..

I have two ears..
Better for me listening rather than talking..
It does not mean that I will have to follow or absorb their words
Whatever is good..it is good..
Otherwise..ignore it ignore it..

You are not always true at all time..
You will never walk alone..
There will be someone who is always on your side
Praying for your sake..
Watching you even though you cant realize..
But you must always believe..there will be...

( Do not be sad, h_ _ _ _ :-)  )


Friday, August 17, 2012

Layan Lagu Jiwang Sekali

Aku Sakit
Wali Band

Aku sakit
Bila menatap matamu
Sadarku bahwa engkau bukan milikku

Aku sakit
Bila ku mengagumimu
Sadarku kau tak pernah mengagumi ku

Bangunkan aku dari tidur panjangku
Sadarkan aku dari mimpi tentangmu
Ku salah bila ku berharap padamu
Salah ku paksa kau tuk mengagumi ku

Kau tak tau perasaan ku
Dan ku tak mau kau tau

Aku sakit
Jika kau tau hatiku
Karna diriku tak berarti bagimu

Aku sakit
Bilakah kau sembuhkan aku
Tak mungkin, tak mungkin sungguh tidak mungkin
 
 
p/s: lagu yang mendayu2

Tuesday, June 26, 2012

Penawar Hati

Ingin ku kongsikan..
Walaupun sibuk dengan kerja harian
Masih sempat surf internet n jumpa article ni..nk share untuk diri sdrk n yg lain
Khususnya untuk diri sdrk..terima kasih kpd penuli asal..

"Kepada semua, kadangkala perjalanan kita mencapai impian tidak seperti denai yang kita harapkan. Tapi bersangka baiklah dengan Allah SWT. Ada ketikanya Allah SWT lewatkan sedikit kurniaanNYA kerana DIA mahu memberikan kita suatu yang berlipat kali ganda kejayaannya.
Bersabarlah ya, teman. Sesungguhnya Allah SWT Maha Mengetahui lagi Maha Pemurah dan Mengasihani.
Saya akhiri perkongsian dari hati kali ini dengan sedikit nukilan yang saya temui di sebuah blog yang coretannya benar-benar menyentuh hati saya:

"Bila Allah SWT cepat makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu,
Bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu,
Bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik untukmu.
Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH SWT,
dalam apa jua keadaan pun kerana kasih sayang Allah itu mendahului kemurkaanNya."


Tersentuh hatiku setelah menghayati setiap katanya..
Ya Allah..
"Sesungguhnya setiap solatku, dan setiap amalanku, dan hidupku, dan matiku..hanya lah untukMu..."

Sunday, June 24, 2012

Mereka tidak sudi..

Sedih..
Sayu..
Berlinangan air mata memikirkan..
Kalaulah mereka faham..
Mereka bagi harapan..
Siang malam menanti2..
Di pertengahan..di tinggalkan..
Bukan itu yang di harapkn..tp hampa..
Hiba rasa hati..
Kalaulah ada yang memahami..
Keadaan yg sebenar yg di alami..
Realiti diri..
Seorang diri..
Seorang..
Diri..
1...
...


Saturday, June 2, 2012

Macam Manusia Ramai Tp...

Kalau org boleh..aku pon boleh..
Kalau org tidak boleh..tp aku masih lagi boleh..
Tu la istimewa aku, bkn nk puji diri..tp nk angkat bakul je
Kalau org buat baik..sudah tentu aku balas juga dengan kebaikan..malah lebih baik..
Kalau org buat tidak..aku berusaha untuk berbuat kepadanya..tp...
Kalau org menyenangkan hati ku..aku akan menyenangkan hatinya..bahkan lebih..
Kalau org menyusahkan hati..aku masih berusaha untuk menyenangkan hatinya..tp..
Aku ingin hidup dengan kehidupan aku..
Aku tidak mahu mengharapkan org lain..
Jika mereka mahu datang..mereka datang..rapat..
Jika mereka enggan..aku tidak paksa..kerana itu hak mereka 
Tapi kebanyakan mereka ramai yang datang..malahan ada saja yang tidak..
Masih ramai yang ingin..aku bersyukur masih ada mereka dan dia..
Itu saja semangat yang ada..aku syukur
Macam manusia ramai..aku ingin...

Saturday, May 26, 2012

Sabar la wahai hati..

Hati sudah keterlaluan..
Bercakap tanpa berfikir panjang..
Berlandaskan nafsu..binasa
Hati adalah raja..
Anggota adalah tentera..
Segala arahan dari hati..
Anggota lah yang melaksanakan..
Tangan menulis..hati yang cetuskan..
Kaki melangkah..hati yang arahkan..
Semua...hati..hati..
Sabar lah wahai hati..
Jadi hati yang di pandu dengan akal..
Gunakan akal sebelum bertindak...