~Fi Ayyi Ardhin Taskun Fa Hunaka DAkwatun Tubna~
There was an error in this gadget

Saturday, February 26, 2011

Untitled

Assalamualaikum wbt


Seteleh sekian lama tidak menulis di blog ini
Hari ini rasa nak meluahkan sesuatu
Tak tahu lah kenapa
Mungkin kerana suasana petang ini sungguh damai, tenang dan mendamaikan jiwa aku
Sambil melihat kanak2 sedang bermain layang2
Ini adalah kali pertama aku dapat lihat budak main layang dari pandangan bilik aku di tingkat 4
Bukan hanya budak2, tapi student UIA pun ada juga. ish3....
Entri sebelum ini adalah pasal suka duka aku di Taman Ilmu dan Budi
Tidak mengapa, kita lupakan dulu pasal tajuk itu
Kali ini aku nak menulis pasal ape ntah
Disebabkan aku pn xtahu ape tajuknya
Jadi,aku bg la tajuk dia Untitled la.huhu
Aku xtahu nk tulis ape sebenarnya
Ok. dah dapat idea. setelah aku memalingkan mata aku ke arah tingkap bilik aku
Berfikir mencari idea, akhirnya...
Begini ceritanya
Hari ini, aku dengan 2 org lagi rumet aku di kejutkan dengan 'serangan' monyet
emm..entah la,monyet ke beghok (ejaan kasar skit)
Si monyet aka beghok  ntah dari mane dia datang telah masuk dalam bilik aku petang td
Waktu itu aku xde kat bilik
Aku pg makan kat cfe
Jadi aku tinggalkan bilik aku dengan jendela terbuka
Tiba2 datang la si monyet aka beghok ni masuk dalam bilik aku.ish3
Nasib baiklah rumet aku yang sorg ni perasan dan mengahalau si monyet ni keluar daan trus knci jendela
Alhamdulillah..tiada ape2 barang2 aku yang sempat di ceroboh oleh si monyet ni.
Ada pernah sekali sebelum ni.
Sewaktu aku sedang asyik landing2 ats katil (tilam)
Alangkah terkejut aku
Si monyet ni datang nak masuk bilik aku
Apa lagi aku halau la sebelum sempat dia masuk
Lari la si monyet tu
Tengok ke pada gigi dia yg tajam tu agak takut juga aku,sekali dia terkam.naya aku.
Tu lah citer si monyet...
Citer si burung pulak.
Idea mencurah2 ni.
Sekelip mata je idea datang, ibarat dalam citer katun ada mentol menyala di kepala
Beralih kpd cerita si burung
Ceritanya bermula..
Dalam bilik aku..
Setiap kali aku buka jendela bilik aku di tingkat 4 pg2
Aku akan dpt lihat bnyak burung ats atap
Burung tu warna hitam.mata dia merah.saiz kecil saje.
Mereka tinggal dlm kumpulan
Xkira masa aku dapat dengar la bnyi diorg berkicauan
Nk kata lunak bunyinya xla sgt
Tp drpd tiada bunyi burung2.sekurang2 ada la jugak.sebagai pengubat rindu kampung
Kalau di kampung aku selalu dapat dengar bunyi kicauan burung
Sungguh menenangkan hati dan perasaan aku
Aku suka tengok burung2 ni
Terbang ke sana ke mari
Kadang2 ada juga kalau aku beli roti di kiosk zubir
Aku kongsi la sedikit dengan burung2 ni
Aku letak roti di tepi jendela dan burung2 tu akan terbang ke mari ambil roti itu
Aku suka suasana ini
Ok. sementara idea masih mencurah ni
Kita beralih pula kepada cerita tikus
Kali ini tikus pulak
Yang ni aku marah
Tikus ni suka buat kacaw la
Malam2 dia akan datang masuk dalam bilik aku
Habis roti aku beli di kebasnya
Bangun pg esok habis la koyak plastik roti kene 'kerik' oleh tikus.
Geram aku
Xsanggup aku makan roti tu lagi
Then aku bagi roti td dengan 'kawan' aku si burung..hehe
Pesan rumet aku
"Malam2 sebelum tidor jgn lupa tutop jendela"
Ok la..hari dah nk malam
Idea ada.tp dh pnjg dah entri ni.
Nanti malas plk jdnya nk baca.
Ok.setakat ini sajalah.
Wassalam

Hafizien A Ali
Sabtu
18:57pm