~Fi Ayyi Ardhin Taskun Fa Hunaka DAkwatun Tubna~
There was an error in this gadget

Tuesday, March 22, 2011

Ambo nok tupey skaki

Assalamualaikum wbt

hari ni nk post 2 skali
sejak beberapa musim ni..bola sepak kelate koho maju
sejak menjuarai piala malaysia baru ni
bola sepak koho sohor di kalangan ore2 kelate
tambah2 pulak kelate ni me2 soho nga penyokong yg die hard fan
ungkapan "gomo kelate gomo" me2 xlari dah setiap kali ada perlawanan di stadium
tambahan lg..dpt jolokan "RED WARRIOR" pahlawan merah
ore putih skit.hehe


sapa ko aku sdrk naik smangat skit sebab kelate koho hebat loni bola sepak
skit je la.xbnyk pn.aku xtengok pn klate lwn mane pasukan
aku tngok result je
ok,berbalik kepada tajuk asal.
aku nk citer pasal kebangkitan pahlawan merah ni
ramai la anak2 muda loni g mane2 pn msti ada je aku tngok wat pakai jersi klate the red warrior
hok tulis alhambra la penaja dia.
mcm ada satu kebangkitan la di kalangan anak2 muda sinonim dgn kaler meroh.
bkn setakat anak muda saja,org dewasa pn ikut sama.
sesuai plk dgn bndero klate ni pn merah.
me kebangkitan merah sunguh la di kalangan rakyat kelate lepas kelate jadi juara bola sepak

jeng3...
cerita bermula..
maka bermula la cerita tatkala kebangkitan merah ni di ikuti plk dengan gelombang merah???
ape itu gelombang merah??
anda tahu gpo tu gelombang merah?what name tiger?haha..go namo ghima?
ni la, pihak pembangkang k'jaan klate kita loni,
ketua dia klu xslp datuk pa and anuar musa..xingat dh wat mane so (yang mane lebih hebat?)
UMNO klate la pakat mai idea smpena kbngkitan bola klate dgn simbol merah, red warrior
lancarkn gelombang merah..
kalu anda sume prati,
gpo signifikasi dia?adakah kebetolan saje?(aloh,saje2 pilih kaler merah,kbetolan,nk wat gane) or ada tknik yg sgt bijak.haha
hari tu, masa klate jadi juara mngalahkan N9, piala malaysia wat balik k klate nk sembah ke TUANKU SULTAN kita..kebetolan plk pulak tyme tu nk ngundi plhanraya dun GALAS, gua muse. 
kebetolan lg, org besar KAFA ni anuar musa sedirik..
hor,gpo lgi..bereh ah

piala malaysia xsapa ke TUANKU SULTAN dlu,tapi singgah di DUN GALAS dlu..xtaw la bkpo.
katanya nk bg rkyat kelate tngok la dr dekat piala kebanggaan yg bru meney ni..payah nk buleh..tp bkpo xsinggah ala ko TUMPAT ko (KG DALAM RHU)...haha..
then baru la sapa ke TUANKU SULTAN
Gpo motif tu?bleh pk key..nk ngundi kot..ko?eh,kbetolan....
hari ini(22/3),berita sinar harian kwsn PASIR PUTEH, pelancaran gelombang merah lg diadakan, di lancarkan oleh datuk pa.
sume ni sebab nk ngundi xlama dh ni..
demo ni cuba nk rampas klate balik dr kepimpinan ulama, PAS..seolah2 sudah xdok modal lg bg set2 ni untuk meraih undi dikalangan rakyat kelate.jd, terpaksalah guna semngat bola rkyat kelate nk raih undi
semnagt kesukanan telah di cemari
"ambo nk tupey skaki la" kebangkitan bola sepak klate ni..


kita harap la, kelate kekal dgn di printah oleh KEPIMPINAN ULAMA di KELATE tanah air tercinta
amin..insyaallah


p/s= sape xdftar ngundi lg,sila dftar deh.jgn lupa ok.pnting tu





1 comment:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete