~Fi Ayyi Ardhin Taskun Fa Hunaka DAkwatun Tubna~

Wednesday, June 22, 2011

A for apple B for ball

Salam

Syukur hari ini daku sempat mencuri sedikit masa yang ada untuk menulis blog skit
Hari ini terasa ingin menulis tentang pengalaman kerja aku
Untuk pengtahuan semua pembaca blog ni
Beberapa tahun lepas semasa cuti short semesta
Aku pernah tidak mengikuti pembelajaran ku semasa short semesta
Sebab mengapa aku cuti pnjang adalah dengan alasan ingin berehat pnjang
Tambahan pula ibuku mnyuruhku berehat di kampung tolong sedikit sebanyak yang aku mampu
Cuti semesta pendek bermula klau xsilap bulan 3,4
Bermula sem baru long semester pada bulan 7
Jadi dalam tempoh bulan 3 hingga bulan 7 aku berada di kamung kelahiran aku, Kelate darul Naim

Berbalik kepada cerita yang asal
Aku mengambil keputusan untuk bekerja
Kerja sementara saja sambil mengisi masa lapang kat rumah
Banyk kerja kampung yang telah di lakukan
Aku turun laut, menjala udang ikan pagi dan malam
Yang aku nk cakap di sini adalah aku bekerja sebagai guru sementara.heheh
Guru sementara di Sekolah Kebangsaan Seri Tumpat 2
Di kawasan yang terletak dekat saja dari rumah aku
Aku ditugaskn untuk mengganti guru perempuan yang melahirkan anak
Cikgu ni adalah guru kelas darjah 6 mengajar subjek Sains, PJ, Muzik dan KH
Hahaha


Jadi, bermulala hari aku sebagai ckgu Sains..hehehe
Aku ditugaskn untuk mengajar subjek Sains, PJ, Muzik dan KH
Tapi yang aku fokus hanya lah pada Sains dan PJ
Sains aku ajar darjah 5 dan 6
PJ aku ajar darjah 5
Main sakan la bdk2 ni semasa PJ
Aku ni jenis ckgu yang baik la, nk koya skit..hahaha
Baik nga semua pelajar
Budak yang nakal2 lagi la aku suka masuk
Bergaul nga diorang adalah satu kepuasan
hahaha
Ada ketika bdk2 ni xdengar cakap aku
Jadi aku marah la.rotan sekali
Guru besar sudah pesan supaya merotan mereka kalau xdengar cakap

Tiba hari guru..
Ramai jugak murid2 yang bagi hadiah kat aku
Hari tu aku bwk ablik bnyk hadiah..hehehe
Terima kasih murid2..hehehehe

Tiba giliran mngu guru bertugas
Ckgu yang aku ganti adalah ketua guru bertugas pada mnggu tersebut
Jadi kebetolan itu adalah hari last aku di sekolah itu
Aku di tugaskan untuk memberi ucapan laopran guru bertugas
JAdi aku pn memulakan ucapan aku
Verbal sudey..hehehe

Pada hari terakhir juga aku ada memberi hadiah kepada murid2 aku yang mendapat markah tinggi dalam ujian yang aku buat
Aku sediakan bnyak hadiah untuk diorang beli di mydin lagi
Ada sebanyak 10 hadiah yang aku sediakn lebih kurang
Aku juga sempat memberikan mereka sekeping kertas kosong
Supaya mereka tulis ape yang mereka ingin tulis pasal aku
Macam2 diorang tulis pasal aku
Baik ada. buruk pn ada..cehhh..hahaha..xpe.aku terima je.
Semua orang bukan sempurna
Ada kelebihan dan kekurangan masing2
Ni luah hati mereka terhadap aku
Ntah murid laki ke pmpuan






yg ni murid pmpuan,hehe


ni pn same













Ni antara luahan ahti mereka terhadap aku
Sekian sahaja untuk kali ni
Tajuk A for apple B for ball adalah sinonim tgh citer3 idiots

No comments:

Post a Comment