~Fi Ayyi Ardhin Taskun Fa Hunaka DAkwatun Tubna~

Thursday, January 27, 2011

Suka duka di dalam Taman Ilmu dan Budi (part1)

Salam..


Setelah lama tidak bersua..akhirnya kita bersama lagi..

Kali ni penulis ingin berkongsi mengenai kisah suka dan duka di dalam taman..

Beginilah kisahnya bermula...



Aku masih ingat lagi..pada pagi itu, aku bangun dari tidur awal pagi. Hati berdebar2 kerana pada pagi itulah aku akan melapor diri untuk semester baru "sho=rt=ck=k semester" di bumi UIA aka 'the garden of knowledge and virtue' or 'taman ilmu dan budi'..


Pada pagi itu, aku bermalam di rumah sewa abangku bersama housemate nya di Kg Kerinchi, Pantai Dalam..kalau xsilap aku tu lah namanya..setelah siap bersiap.abang aku menghantar aku dengan menaiki moto sahaja. num plate ACD 2810. aku rasa tidak mengapalah kerana barang aku xlah banyak sgt.1 beg sahaja.plus2.keluarga aku tidak sempat untuk menghantar aku kerana mereka di kg. setelah sampai.aku terjumpa dengan bbrapa kawanku.abang aku trus menuju ke tempat kerja nya..


Suasana pada pg itu sunguh meriah. Ramai ibubapa datang menghantar anak2 mereka sedang aku keseorangan terpinga2.huhu..tidak mengapalah.hati aku tidak sedikit pun lemah atas keadaan itu. setelah selesai pendaftaran,aku di beri bilik semntara dengan 3 lagi rumate sementara aku..keesoakn harinya..bermula lah sejarah baru dalam hidup aku..


Taaruf week..ssuatu yg sgt meletih..aku masih ingat lg..semua pelajar baru terpaksa keluar bilik awal2 pagi menuju ke masjid.ada yg xsmpat nk mandi pada pagi itu..termasuklah aku.hehe..pada siang harinya sibuk mengikuti banyak program,sangat penat dan tiada masa untuk berehat. biasa kami akan pulang ke bilik pd lewat malam..sgt penat..

Salah satu gmbar yg sempat di ambil semasa taaruf week..muka sorg2 memang penat..hanya mampu tersenyum,tp dalam hati..hanya Allah yg tahu..
(ok.bilal pangil, mase u solat isya', nantikan smbungan kisah ini akan datang,salam :-)

No comments:

Post a Comment