~Fi Ayyi Ardhin Taskun Fa Hunaka DAkwatun Tubna~

Tuesday, February 2, 2010

Ketika Cinta Bertasbih...

Salam,
setelah sekian lama tidak membebel
hari ni ase nak membebel
tapi bukan kata2 dr ku
tapi kata dr filem KCB2
orang kata memang best citer ni
tapi bila tengok
memang best pun...

Dialog antara azam dan adiknya Husna..

Husna: Bagaimana Mas Azam?
Azam : Yeahh..tidak terlalu istimewa..tapi boleh diperhitungkan..jilbabnya panjang
..Mas suka itu..

Dialog antara Azam dan Pak Kiai
Azam : Saya sudah ikhtiar..jari siapa yang cocok untuk menerima cincin ini..
..di sini kan ratusan santri wati..sape tahu ada satu yang cocok dan mahu
menerima cincin ini..orang tua tunangan sy sudah tidak sabar untuk menunggu
kesembuhan saya..cincin ini dikembalikan dan gadis itu bernikah dengan orang
lain...terus terang saya sudah lelah untuk menemukan jodoh..
saya fikir Vivi adalah jodoh saya....tapi ternyata....
saya butuhkan cincin ini kepada Pak Kiai...


....to be continued...

No comments:

Post a Comment